• Ondernemers aan het woord

    Mooie kinderkleding bleek gat in de markt

    Stoffen ontwierp Ellen van den Brand al jaren. Door haar werk in een kinderkledingwinkel ontstond het idee van een eigen kledinglijn: Br@nd.

    Via de website brandforgirls.nl begon Ellen in 2006 met de verkoop van haar kinderkledinglijn Br@nd. Een lijn waarvan zowel het stof- als de kleding door haar zelf is ontworpen. Ieder kledingstuk is bijzonder maar vooral draagbaar. Ellen begon op kleine schaal, zonder ooit grote risico's te nemen. Wel liet ze direct een goede website maken en zorgde ze voor mooie fotografie. Ellen: "De site werd al snel zo'n succes dat diverse detailhandelaren mij benaderde om de kleding via hun winkels te verkopen." Inmiddels ligt haar kinderkleding in 40 winkels waarvan zelfs één in Singapore.

    Warm van termen als BTW-nummer

    Het ontwerpen van stoffen deed Ellen al jaren beroepsmatig. Door fysieke klachten is zij bij haar toenmalige werkgever uitgevallen. Stilzitten was voor haar echter geen optie. En haar geliefde ontwerpvak bleef lonken. Zeker toen zij door haar werk in een kinderkledingwinkel in aanraking kwam met kinderkleding. Langzaam aan begon zij op haar eigen tempo weer stoffen te ontwerpen. Dit keer dus gericht op kinderen. Ellen had veel ideeën. Ideeën waarmee ze anderen opeens de markt op zag komen. Toen ontstond de wens om ondernemer te worden en het zelf te gaan doen. Al bleef ook de vrees. "Ik kreeg het al warm van de term BTW-nummer", lacht Ellen.

    Zoek eerst een geschikte fabrikant

    Via het UWV kreeg Ellen de mogelijkheid met een Individuele Re-integratie Overeenkomst zelf een re-integratiebedrijf te kiezen. Zij is toen gewezen op diverse bedrijven die haar konden helpen, waaronder Motivity. In het intakegesprek kreeg Ellen het advies eerst op zoek te gaan naar een geschikte fabrikant voor haar ontwerpen. Ellen: "Mijn kinderkleding is voor kinderen. Ik wilde dus perse niet dat kinderhandjes in een of ander Aziatisch land de kleding zouden maken!" In Portugal vond zij een producent die haar producten op een eerlijke manier vervaardigt.

    Advies aangepast op persoon

    Motivity bezoekt haar cliënten thuis of op de bedrijfslocatie. Voor Ellen bleek dat de oplossing om haar ondernemingsaspiraties aan te pakken. Onze adviseur gaf haar opdrachten zodat zij haar bedrijf stap voor stap kon vormgeven. "Het is fijn om iemand achter je te hebben staan die in je gelooft. De frisse blik van de adviseur is voor mij een verademing", vertelt Ellen. Motivity dacht mee, bood structuur, hielp haar groeien en had vooral aandacht. Ellen: "Je bent geen nummer, maar men denkt steeds met je mee. En het advies wordt aangepast op jouw persoon."

    Concentreren op wat nog wel kan

    Voor Ellen klopt het nu. Al haar kennis opgedaan in het verleden, komt samen in Br@nd. "Ik heb mijn beperking omgebogen door me te concentreren op wat ik nog wel kan. En op welke manier", vertelt Ellen met gepaste trots. Haar gezondheid blijft een punt van aandacht. Inmiddels heeft zij daarvoor al veel maatregelen genomen. Zo staat haar woonkamer door de inzet van een inpakbedrijf niet langer vol met dozen en heeft ze trucjes geleerd om e-mails met weinig inspanning te beantwoorden.

    Overdonderd door succes Br@nd

    Tijdens de start is Ellen overdonderd door de enthousiaste reacties van klanten en de snelle aangroei van haar klantenbestand. Met de toevoeging van ook een succesvolle vrouwenkledinglijn aan het merk Br@nd lijkt forse groei voor de toekomst mogelijk. De prioriteit van Ellen ligt echter op haar website. Zij beschouwt zichzelf nog als een beginnende ondernemer en wil het daarom overzichtelijk houden en niet inleveren op haar vrijheid. Over vijf jaar hoopt zij wel een oplossing te hebben voor struikelblokken en de meer zakelijke taken. Zo kan zij zich meer gaan richten op waar haar hart ligt; het ontwerpen. Ellen: "Daar ben ik goed in. Dat wil ik doen."

    Neem eens een kijkje op de website van Ellen: brandforgirls.nl

    Weten hoe andere ondernemers de samenwerking met Motivity vonden? Lees dan de referenties van andere ondernemers.

    Taxibedrijf loopt als een geoliede machine

    Taxibedrijf loopt als een geoliede machine

    Karel Scherpenhuizen verwierf een plaats in de dynamische taxibranche van Rotterdam en vervoert sinds oktober 2011 passagiers in zijn ‘groene’ Skoda Fabia.

    Lees meer »

    Motivity's opdrachtgevers

    Motivity heeft een aardig aantal opdrachtgevers met diverse hulpvragen; gemeenten en Zelfstandigenloketten roepen regelmatig de hulp van Motivity in.

    Lees meer »
    Bewijs voor kwaliteit

    Bewijs voor kwaliteit

    Motivity scoort positief op alle aandachtsgebieden van het Blik op Werk Keurmerk.

    Lees meer »