• Adviseurs aan het woord

    Mariëlle Sleumer: personal branding en netwerken!

    Mariëlle werkt als ondernemerscoach bij Motivity. Een echte onderneemster met volop communicatie- en marketingbagage.

    Mariëlle: "Als adviseur voor (startende) ondernemers moet je van een aantal markten thuis zijn. Kennis van bedrijfseconomische onderwerpen, juridische zaken, fiscale wet- en regelgeving en marketing staan centraal. Klanten hebben in veel gevallen op al deze terreinen advies nodig. Ik heb zelf een reclamebureau gehad. 'Wie ben je, wat doe je, voor wie en met welke onderscheidende kracht?' zijn vragen waar ik veel aandacht aan besteed. Daar moet samen een kort antwoord op gegeven worden. Dan zitten we op de goede weg!

    Verdiepen in klant

    Ik probeer mijzelf zoveel mogelijk te verdiepen in de klant en ben geïnteresseerd in zijn persoonlijke drijfveren. Waarom heeft hij voor het ondernemerschap gekozen? Welke verwachting heeft hij? Waar ligt zijn kracht? Wat wil hij met zijn product of dienst toevoegen? Ik besteed veel aandacht aan deze drijfveren omdat deze erg bepalend zijn voor het succes van de ondernemer. Zo is ook flexibiliteit een belangrijke eigenschap omdat marktomstandigheden kunnen veranderen waardoor de ondernemer zijn strategie op tijd moet kunnen aanpassen.

    Kan iedereen verkopen?

    Nee. Verkoop is in de meeste gevallen een zwaarwegend punt van aandacht in de trajecten met (startende) ondernemers.  En daarmee bepalend voor succes. Zonder verkoop gebeurt er niets. Een goede verkoper verplaatst zichzelf in zijn klant zodat hij begrijpt wat de behoeftes zijn. Ik probeer onze klanten zoveel mogelijk bij te brengen over deze kunst van verbinden. Het helpt om de natuurlijke grenzen en belemmerende factoren te verkennen en stap voor stap uit de comfortzone te kruipen. Uiteindelijk levert dat exposure én resultaat op.

    Verantwoordelijkheid

    Iedereen binnen ons bedrijf heeft zo zijn eigen specialiteiten. Dat levert een mooie kruisbestuiving op. Voorop staat dat klanten zo optimaal mogelijk worden geïnformeerd en ondersteund. Daarbij houden we steeds in het oog dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid vaak bij henzelf ligt. Dat geldt bijvoorbeeld bij juridische en fiscale kwesties. Wij kunnen daarin geen verantwoordelijkheid nemen. Wel wijzen we klanten vooraf op de risico's en adviseren hen om met de juiste vakmensen te gaan praten.

    Mijn doelstelling en de praktijk

    De laatste jaren heb ik ervaring opgedaan met bedrijven uit de meest uiteenlopende branches: van schildersbedrijf tot restaurant en van architect tot ICT’er. Eén ding hebben ze allemaal gemeen: hun dienst of product moet aan de man gebracht worden! Mijn begeleiding levert klanten iets op. Een gestructureerde kijk op de zaak, financieel inzicht, een ommekeer, een doorbraak, het kan van alles zijn. Maar belangrijk is dat de klant vertrouwen heeft in zichzelf, een doel voor ogen heeft en daar met plezier naar toewerkt. Het geeft mij ook plezier en enthousiasme om mijn klanten met succes te begeleiden."

    Met ondernemerschap ging wens in vervulling

    Met ondernemerschap ging wens in vervulling

    Met de overname van rijwielhandel De Bolderkar ging voor Peter Driessen een wens in vervulling. Motivity B.V. hielp hem.

    Lees meer »

    Motivity's opdrachtgevers

    Motivity heeft een aardig aantal opdrachtgevers met diverse hulpvragen; gemeenten en Zelfstandigenloketten roepen regelmatig de hulp van Motivity in.

    Lees meer »
    Bewijs voor kwaliteit

    Bewijs voor kwaliteit

    Motivity scoort positief op alle aandachtsgebieden van het Blik op Werk Keurmerk.

    Lees meer »